לשאלות ומידע על מגוון הקורסים והסדנאות שלנו, התקשרו: 077-8040591 ונשמח לעזור. ליצירת קשר דרך פייסבוק מסנג׳ר לחצו כאן

צילום טבע

טיפים לצילום טבע

להרשמה ופרטים נוספים, צרו איתנו קשר בטלפון 0774090280 או צרו קשר דרך הטופס למטה, ואנו נחזור אליכם בהקדם.

האביב יגיע בקרוב ואין דבר יותר מהנה מאשר לשלב טבע יחד עם צילום ולפתוח בתחביב של צילום טבע. תפיסת רגעים של התנהגויות מיוחדות והתבוננות בעופות מדהימים ממרחקים של שלושה מטרים ממסתור תוך כדי צילום והשגת תוצאות איכותיות, הם דברים שפשוט אף פעם לא נמאס מהם.

לכבד את הטבע

ראשית, חשוב להבין: הטבע הוא לא שם בשבילכם, אתם שם בשביל הטבע. באמצעות כיבוד הטבע אנחנו נשמור עליו מכל רע ואף נוותר על הצילומים שאנחנו רוצים אם אנחנו מסכנים בצורה כלשהי את בעלי החיים בסביבתנו.

image001

ללמוד את הטבע

הכלי הכי חשוב שעומד לרשותנו הוא לא המצלמה, אלא הידע. באמצעות הבנת בעלי החיים וההתנהגויות אותם הם מפגינים, יחד עם מידע על מקומות טובים לצפות בהם ובאילו זמנים לעשות זאת, אנחנו נפיק את הצילומים הטובים ביותר. צילום של ציפור על ענף זה משהו שמבינים מהר שדיי קל להשיג, ברגע שמבינים את הטכניקה. אבל צילום של התנהגות כגון אכילה, חיזור, קרבות טריטוריאליים והופעה ראוותנית זה כבר משהו שמוסיף רובד של עניין לצילום הרגיל.

image002

לקום מוקדם בבוקר

הזריחה היא אחד מאותם הזמנים המבוזבזים על שינה. בשעות הבוקר אנחנו נחזה בהתעוררות לחיים של עולם החי, החל מארוחות בוקר הכוללות דגים טריים ועד לחטיפים של זרעונים ותולעים. בונוס נוסף בצילום בשעות הבוקר הוא הזווית הנמוכה של השמש, אותה נקפיד לשמור מאחורינו, על מנת להנות מתאורה מדהימה "כמו סטודיו" על בעלי החיים. בשעות הצהריים, בדיוק מהסיבה הזו, אנחנו נשתדל להמנע מלצלם עקב תאורה קשה ולא מחמיאה.

image003

שימוש בעדשות איכותיות

ככל שהעדשות שלנו הן בעלות אורך מוקד (זום) גדול יותר, הדבר יאפשר לנו לתפוס מעט יותר מרחק מהנושא ולהציג תמונה בה בעל החיים מרגיש נוח יותר ויאפשר לנו לצלם תמונות טובות של בעלי החיים הביישניים יותר. יחד עם זאת באמצעות הנאמר בסעיף 5, נוכל לצלם צילומים מדהימים של ציפורים גם עם מצלמה קומפקטית בעלת זום X12. עדשות מומלצות לצילום טבע, הן Canon 100-400 L, קנון או ניקון 300 מ"מ F/4 עם מכפלים (X1.4 או X1.7 בניקון) שאיתן ניתן בהחלט להתחיל מבלי למשכן את הבית. כמובן שישנן עדשות הרבה יותר טובות ויקרות כמו ניקון 200-400 מ"מ האגדית ויש את הקנון והניקון 500 מ"מ F/4 שעולות כמו מכונית קטנה.

image004

להשתמש בהסוואה

כשאני אומר הסוואה, הרבה מכם חושבים ישר על המארבים בסיירת מטכ"ל, אבל לא לכך אני מתכוון. הסוואה יכולה להיות שימוש באוהל פשוט שעולה 49 ש"ח, היא יכולה להיות ישיבה ברכב עם חלון פתוח והיא יכולה להיות שכיבה על מזרון עם רשת הסוואה מעלינו. העיקר שבעל החיים לא יראה צורה של בן-אדם, ואנחנו מוסווים. ההסוואה מאפשרת לנו לצפות בבעלי החיים מאוד מקרוב מבלי שנשנה את ההתנהגות שלהם. שימו לב שבצילום של עופות דורסים ויונקים, הרבה פעמים נצטרך להשקיע יותר בהסוואה ולשים לב במיקום גם לכיוון הרוח למטרת המנעות מחשיפת הריח שלנו. כמובן שיחד עם ההסוואה חשוב להצטייד גם בסבלנות – לא תמיד בעלי החיים יבואו לאן שאנחנו רוצים ולפעמים קורה שחוזרים הביתה בלי אף תמונה. בפעם הבאה שנצא לצלם נעריך הרבה יותר את העובדה שהצלחנו להשיג את המטרה.

image005

הוספת אביזרי העשרה

אם אנחנו נצלם ציפורים, אנחנו יכולים למקם להן מקל יפה ונוח בשבילן לעמוד בזווית שתהיה נוחה לנו מול אוהל ההסוואה. "למה שהציפור תשב על המקל?" אתם שואלים? התשובה היא פשוטה – "למה לא?!". הרבה פעמים כשאנחנו נמקם מקל המתאים לצרכים של הציפור, היא תגיע ותעמוד עליו בעוד אנחנו יכולים לצלם בלי הפרעה.

image006

תסתכלו קרוב

לא חייבים לנסוע לקצה העולם בשביל לחזור עם צילומים מדהימים של בעלי חיים. אנחנו חיים באחד המקומות האידאליים בעולם מהבחינה הזו שישראל נמצאת בלב נתיב הנדידה מאירופה לאסיה ומאות מינים מדהימים עוברים דרכינו מדיי סתיו ואביב. אתם יכולים לצאת לצלם בפארקים קרובים לבית כמו פארק השלולית בנתניה, פארק מקורות הירקון, פארק לאומי רמת גן וגני יהושע או טיפה להרחיק לאיזור בית-שמש, השפלה, מעגן מיכאל ועתלית או ללכת לקצוותיה המדהימים של המדינה לאגמון החולה ולאיזור אילת.

image007

תסתכלו רחוק

עד כמה ששכנעתי אתכם שיש מגוון אפשרויות עצום מתחת לאף, העולם הוא מקום מדהים עם אינסוף אפשרויות ובעלי חיים מרתקים. אם אתם נוסעים לטיול בקצה תבל, תזכרו שלא מספיק רק לטייל בגייזר "אולד פיית'פול" שבילוסטון, אלא צילומי זריחה של בעלי חיים ב"לאמאר וואלי" הם לא פחות מדהימים; כשמטיילים בשווקי האלקטרוניקה של הונג קונג, כדאי גם לצאת לפארקים המדהימים שמחוץ לעיר לראות אינספור ציפורים לא מוכרות לנו; כשאנחנו נוסעים לאנגליה, שווה ללכת לצפות במגוון בעלי החיים בנמצא באי הבריטי.

image008

צילומי מקרו

הרבה מצלמות קומפקטיות, כמעט כולן, למען האמת, מסוגלות לצלם מקרו. תצאו אפילו לחצר של הבית ותנסו לצלם פרחים, זבובים וחרקים אחרים. מהר מאוד תבינו ש"העולם הקטן" הוא מקום ענקי עם מגוון עצום של זבובים מסוגים שונים, דבורים, פרפרים ואינספור מיני חרקים נוספים שאמנם במבט מרחוק יכולים להראות מעט מכוערים, אבל כשמתקרבים מגלים המון פרטים חדשים ולפתע הם נראים פשוט מרתקים.

image009

תשתפו את הצילומים

יצאתם וצילמתם צילומים מדהימים? אל תקברו אותם בכונן הקשיח של המחשב אלא תעלו אותם לרשת, אם זה בגלריות חינמיות, בפורומים או בפייסבוק, הציגו לחברים ולקהילה את התוצאות שהשגתם על מנת לשתף, לקבל ביקורת, ללמוד ולהשתפר לפעמים הבאות.

image010

באמצעות הבנה ויישום של עשרת הטיפים אותם ציינתי, אתם יכולים להתחיל לצלם את הטבע בעצמכם ולא רק לשבת על הכיסא בבית ולצפות בצילומים של אחרים. צילום הטבע הוא אחד הדברים שאני הכי אוהב לעשות, הסיפוק וההנאה הם עצומים, גם בזמן הצילומים בשטי וכמובן כשמסתכלים על התמונה המדהימה שצילמת.


תעשו חיים, אל תפגעו בהם.
שלכם,
רועי גליץ

כל הזכויות על הטקסט והתמונות שמורות לרועי גליץ. אין לעשות כל שימוש כל שימוש ללא אישור מראש ובכתב. תודה.

פופ אפ שעות פעילות חג פסח. בית הספר סגור בחג הפסח ובחול המועד. אנחנו נחזור לפעילות ב-30.04.24

בית הספר יהיה סגור בחג הפסח ובחול המועד

בתאריכים: 22.4.24-29.4.24

ניתן להשאיר הודעות ווטסאפ ומיילים

ואנחנו נחזור אליכם לאחר החג.

דילוג לתוכן