לשאלות ומידע על מגוון הקורסים והסדנאות שלנו, התקשרו: 077-8040591 ונשמח לעזור. ליצירת קשר דרך פייסבוק מסנג׳ר לחצו כאן

צילום ספורט

טיפים לצילום ספורט

רועי גליץ
להרשמה ופרטים נוספים, צרו איתנו קשר בטלפון 0774090280 או צרו קשר דרך הטופס למטה, ואנו נחזור אליכם בהקדם.

ספורט הוא אחד הנושאים שמצטלמים הכי טוב. ההקפאה של התנועה באוויר להנצחת חלקיק השנייה לנצח, מריחת התנועה להרגשת האקשן והעלאת האדרנלין והזוויות שמעניקות לצופה את ההרגשה שהוא עם הספורטאי בלב האקשן. אין ספק שזה תחום מיוחד ומרתק.

הקפאת התנועה

כדי לתפוס את הנושא שלנו בצורה חדה ונטולת טשטוש, אנחנו נשתמש במהירות תריס גבוהה. כמה גבוהה? תלוי במהירות התנועה. אנחנו נצטרך שהחשיפה תהיה מספיק קצרה כדי שבמהלכה לא תהיה שום תנועה בצילום. ההקפאה תיתן לנו את האפשרות ללכוד חלקיק שנייה בזמן לנצח, עם טיפות מים קפואות באוויר ואנשים מרחפים לנצח.

 

מריחת התנועה

על מנת להרגיש את התנועה והמהירות בצילום, אנחנו נצטרך מהירויות תריס איטיות יחסית. כל תנועה אשר תתרחש בזמן מהירות התריס, תיראה לנו כמריחה (טשטוש) אשר ממחישה תנועה. פאנינג היא טכניקה אשר מטרתה יצירת נושא חד ורקע מרוח כתוצאה מתנועה. באיזה מהירות תריס לבחור? תלוי בכמות הטשטוש שאנחנו רוצים להשיג בתמונה. ככל שמהירות התריס תהיה איטית יותר – הטשטוש יהיה חזק יותר.

בידוד מהרקע

כשהנושא חד והרקע מטושטש אנחנו נוכל למשוך יותר תשומת לב לנושא שלנו ולהמנע מהסחות דעת מיותרות. את זאת אנחנו מסוגלים להשיג באמצעות שימוש בעומק שדה רדוד. על ידי פתיחת הצמצם למקסימום (לדוגמה F/2.8), שימוש באורכי מוקד גדולים (לדוגמה 200 או 300 מ"מ) וצילום ממרחקים קרובים יחסית, אנחנו נוכל לקבל עומק שדה רדוד ונעים לעין.

image003

צילום מזווית נמוכה

כדי להגביר את העוצמה של הרגע, אנחנו נצלם מזווית נמוכה יחסית אשר תגרום לנושא שלנו להיראות גדול יותר מכפי שהוא. הזווית הנמוכה מחמיאה וגורמת למצולם להיראות כאילו הוא קופץ יותר גבוה, נוסע יותר קרוב אלינו ובכלליות מעצימה את הרגע.

image004

לעקוב אחרי התנועה ולצלם ברצף

אם הנושא המצולם מתקרב או מתרחק מכם, יש לכוון את המצלמה למצב של פוקוס עוקב, מה שנקרא בניקון AF-C או בקנון AI Servo. בצורה זו, הפוקוס תמיד יהיה על המצולם, כל עוד תעקבו אחרי עם המצלמה. בנוסף, רצוי לצלם במצב של צילום ברצף על מנת ללכוד סדרת תמונות במהירות גבוהה ומתוכן לבחור את הצילום שהכי מתאים לצרכים שלכם. כלל זה תקף בעיקר למצלמות רפלקס (DSLR) מאחר ובמצלמות קומפקטיות קשה לבצע את הפעולות האלו בצורה טובה.

image005

זיהוי הרגע המכריע

לכל תמונה יש את הרגע המכריע שלה, אותו הרגע בו כל האובייקטים מסתדרים בדיוק במקום ובזמן בו אנחנו מעוניינים לתפוס את האקשן. תזהו את ההתכנסות של האירועים לכדי אותו רגע מכריע, תתכוננו אליו מראש וכשהוא מגיע – כל מה שנשאר לכם לעשות זה "קליק".

image006

רגש!

אין ספק כי בזמן ריכוז ומאמץ של ספורטאי, כל הרגש מתפרץ החוצה. נסו ללכוד את אותו הרגש באמצעות התמקדות בפנים של המצולם ותשומת לב לעיניים ולהבעות הפנים.

הכרת תחום הספורט

כל תחום ספורט מצריך את הדגשים שלו בצילום ודורש הכרה של התחום מהכל הכיוונים. דברו עם הספורטאים ובידקו צילומים של צלמים ידועים ומפורסמים מהתחום על מנת להכיר ולהבין מה המצולמים מחפשים בתמונה ועל מה לשים דגש בתפיסת הרגע. זה יכול להיות ה"שפריצים" בגלישה וזה יכול להיות הספינקר בשייט, דברים שמי שלא מכיר את התחום לא ידע לשים את הדגש הנכון.

image008

קומפוזיציה

כמובן שגם בצילום ספורט כללי הקומפוזיציה חלים ותקפים. תנסו ליצור צילומים מעניינים עם הולכות עין נכונות, מיקום מדוייק של המצולמים בתמונה והקפדה על רקע מעניין ואיכותי.

מקוריות ויצירתיות

מיליוני תמונות כבר צולמו בענף ספורט אותו אתם מצלמים ומיליוני תמונות עוד יצולמו. נסו להציג נקודת מבט חדשה ומרעננת על התחום שלכם. זה יכול להיות זוויות צילום מיוחדות מתוך הסצנה, שימוש בטכניקה מיוחדת של צילום או תאורה או כל דבר אחר שעולה על דעתכם.

image010


כפי ששמתם לב, צילום ספורט הוא תחום מאוד מאתגר ומעניין שכל אחד יכול להתנסות בו. הצילומים הם קטיפת רגע בזמן מתוך רצף אירועים עמוס באקשן, רגש ואנרגיה, וזה מה שהופך אותם לכל כך מעניינים לצפייה.

שלכם,
רועי גליץ


הכותב הינו מנכ"ל גליץ בית הספר לצילום.

רוצים ללמוד עוד? מוזמנים לקורסי צילום עם כמה מהמדריכים הטובים ביותר בארץ

כל הזכויות על הטקסט והתמונות שמורות לרועי גליץ. אין לעשות כל שימוש כל שימוש ללא אישור מראש ובכתב. תודה.

דילוג לתוכן