לשאלות ומידע על מגוון הקורסים והסדנאות שלנו, התקשרו: 077-8040591 ונשמח לעזור. ליצירת קשר דרך פייסבוק מסנג׳ר לחצו כאן

5 טיפים שיוכלו לשדרג את תמונות הנוף שלכם בחופשה הקרובה

חופשת הקיץ כבר כאן ורבים מאיתנו ימצאו את עצמם בשבועות הקרובים בטיולים בארץ ובחו״ל, בנופים עוצרי נשימה ובשאיפה גם עם המצלמה בהישג יד. הנה חמישה טיפים שיוכלו לשדרג את תמונות הנוף שלכם בחופשה הקרובה
רועי גליץ
להרשמה ופרטים נוספים, צרו איתנו קשר בטלפון 0774090280 או צרו קשר דרך הטופס למטה, ואנו נחזור אליכם בהקדם.

חופשת הקיץ כבר כאן ורבים מאיתנו ימצאו את עצמם בשבועות הקרובים בטיולים בארץ ובחו״ל, בנופים עוצרי נשימה ובשאיפה גם עם המצלמה בהישג יד. הנה חמישה טיפים שיוכלו לשדרג את תמונות הנוף שלכם בחופשה הקרובה:

 

טיפ ראשון
עוד לפני שאתם מרימים את המצלמה ושואלים את עצמם באיזה צמצם או מהירות תריס להשתמש, הדבר הבסיסי ביותר הוא לשאול את עצמכם ״למה אני בכלל מצלם?״. מה משך אתכם לצלם ספציפית את המקום בו אתם נמצאים כרגע? זה אמנם נשמע מאוד טריוויאלי, אבל פעמים רבות אנחנו ננסה לתפוס דרך עדשת המצלמה את כל מה שנמצא מסביבנו ונשכח לחלוטין ממה גרם לנו להתרגש מהנוף בו אנו מתבוננים. הדרך הבטוחה ביותר לגרום לרגש בתמונת נוף היא לגרום לצופים שלכם להתרגש ולהתלהב בדיוק מאותו הדבר שריגש אתכם. האם זה היה עץ מיוחד? פסגות הרים מרהיבות? צורות/טקסטורות לא שגרתיות בנוף או מזג אוויר דרמטי שלא רואים בכל יום? ברגע שתבינו מה זה היה תנו לו את הבמה המרכזית בפריים שלכם.

אם האובייקט המרכזי שלכם הוא המפל תנו לו את תשומת הלב הנדרשת | צילום: ליאור אקוניס

טיפ שני
העין והמצלמה אינן רואות באותה צורה. זה מתבטא בדרכים מגוונות כמו פרספקטיבה ועיוות שנגרמות ע״י העדשה, אבל בעיקר בגלל שני הדברים הבאים – תנועה וטווח דינמי. תנועה היא הדרך בה המוח שלנו מפרש יחסים בין אובייקטים שונים, ואחד הקשיים הוא לייצר תנועה בתמונת סטילס שהיא למעשה הקפאה של הזמן. התנועה בצילום נוף לרוב תיעשה על ידי מעברים שיגרמו לתנועה ויזואלית בתוך הפריים – מגדול לקטן, קר לחם, חשוך לבהיר, קונטרסטי לדהוי או חד למטושטש. זוהי גם הדרך הטובה ביותר לייצר עומק ותלת מימדיות במדיום שהוא דו מימדי בבסיסו. הדבר השני, הטווח הדינמי, מהווה יותר אתגר טכני. טווח דינמי הינו טווח הבהירויות איתו חיישן המצלמה מסוגל להתמודד, הטווח שבין הלבן המוחלט לשחור המוחלט. המצלמה שלנו מסוגלת לקלוט רק כמחצית מהטווח אותו העין שלנו מסוגלת לראות. אך יש גם חדשות טובות – מהתמונה שצילמנו (ונראה במסך המצלמה האחורי) ניתן לחלץ כמות מידע עצומה מחומר הגלם שלנו, הלא הוא קובץ ה-raw. בפועל זה אומר שכל התמונות שאצלם במצלמה יראו על מסך המצלמה חשוכות מאוד, וזה בסדר – כי לאחר מכן ניתן לחלץ מהן חזרה המון פרטים ומידע.

צילומי לילה הם דוגמא נהדרת לכמות המידע שהמצלמה מסוגלת לצלם | צילום: ליאור אקוניס

טיפ שלישי
אי אפשר לדבר על צילום מבלי לדבר על קומפוזיציה, וזה מוביל אותי לנקודה הבאה – כל דבר בפריים שלכם חשוב! גם מה שהחלטתם להכניס לתוך התמונה ולא פחות חשוב מה שהחלטתם להשאיר מחוץ לה בכדי למקד את הצופה. שולי הפריים גם הם חשובים בדיוק כמו מרכז הפריים לכן נסו לא לחתוך אלמנטים משמעותיים במסגרת או לייצר לחץ עבור הצופה עם קרבה של אלמנטים משמעותיים לשוליים. אחת הדרכים לבחון האם הקומפוזיציה שלכם מדויקת או לא היא לבדוק את ״חוק השישיות״ – חלקו את התמונה ל-6 ריבועים שווים בגודלם ותשאלו את עצמכם האם כל שישית תורמת לזרימה הויזואלית, להולכת העין או לקומפוזיציה?

מסגור היא דרך נפלאה לנתב את עין הצופה פנימה | צילום: ליאור אקוניס

טיפ רביעי
קחו ה-כ-ל. חוק מרפי קובע כי הפעם היחידה בה נדרשתם להערמת פוקוס או חשיפה ארוכה זו הפעם בה התעצלתם לקחת אתכם חצובה. אותה פעם בה שכחתם את הפילטר ND בבית זו בדיוק הפעם בה רציתם השתקפות חלומית והפילטר לא היה בנמצא, ואותו מקרה בו ראיתם נוף מדהים ומרוחק מכם ולא יכלתם להתקרב אליו פיזית? ניחשתם נכון, זו תהיה הפעם בה עדשת הטלה נשארה מאחור. העזרים הללו נועדו לסייע לנו הצלמים, אבל אם הם לא נמצאים איתנו בארגז הכלים ברגעי האמת נמצא עצמנו מוותרים ומפספסים הרבה תמונות טובות, וחבל. לדעת לנצל את חלון ההזדמנויות בצילום נוף זוהי נקודה קריטית.

שלג ברמת הגולן קורה ימים ספורים בשנה, וברגע האמת כדאי להגיע מוכנים | צילום: ליאור אקוניס

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

לפעמים האור יגיע מאחוריכם אך הדרמה תהיה לפניכם, כמו לדוגמא במקרה של קשת| צילום: ליאור אקוניס
ליאור אקוניס

ליאור אקוניס

צלם ומדריך בקורס צילום מתקדם ומועדון צילום נוף ב"גליץ".

דילוג לתוכן