לשאלות ומידע על מגוון הקורסים והסדנאות שלנו, התקשרו: 077-8040591 ונשמח לעזור. ליצירת קשר דרך פייסבוק מסנג׳ר לחצו כאן

צילום בשחור לבן

למרות שלעיתים נדמה שלצילום בשחור לבן יש פשטות ואין גוונים רבים בפלטת הצבעים שלו, הרבה מאוד צלמים וצלמות נמשכים לצילום בשחור לבן.
להרשמה ופרטים נוספים, צרו איתנו קשר בטלפון 0774090280 או צרו קשר דרך הטופס למטה, ואנו נחזור אליכם בהקדם.

העולם שלנו, גם זה הדיגיטלי, רווי בגוונים מדהימים ורבים וחזרה לצילום בשחור לבן מאתגרת אותנו לראות את העולם בצורה אחרת, דרך פריזמה שונה, ומחייבת אותנו לזקק את מה שמשתקף מולנו למרכיבים החיוניים של אור וצל, צורה ומרקם.

 

צילום בשחור לבן מצריך מאיתנו להיות רגישים יותר לסיטואציה, לקומפוזיציה לפרטים ולרגע המכריע בו האור בדיוק כפי שצריך. צילום בשחור לבן הוא סוג של מחקר בין ניגודים, גם מבחינה רעיונית וגם מבחינה ויזואלית. הבחירה לצלם כך צריכה לשרת את הסיפור אותו אנחנו רוצים להעביר.

צילום: רועי טוכבנד

שחור לבן יכול גם לסמל תקופה, משהו אוניברסלי יותר שחורג ממגבלות של הזמן שלנו.
אמנות הצילום בשחור לבן היא מעין משחק בין אור וצל.

בצללים קיים מידע חשוב והם חלק אינטגרלי מהקומפוזיציה, הם מוסיפים עומק ודרמה ויכולים להוסיף גם מסתורין. בצילום שכזה, הצופה נאלץ לפרש את הניואנסים הרגשיים של הסצנה ולהיות מעורב יותר בגלל היעדרות הצבע.

אין ספק שצילום בשחור לבן מושך צלמים וצופים רבים. בעולם בעל ספקטרום עצום של צבעים ורוויה, צילום שכזה משמש תזכורת שגם בפשטות יש עומק ולפעמים פחות זה יותר.

צילום: הדס דיין-רוזנברג

טיפים לצילום בשחור לבן

  1. להתחיל לחשוב בשחור – לבן. כדי לצלם במונוכרום צריך לאמן את העיניים שלנו לראות את העולם במונחים של אור, צל וניגודיות ולא בצבעים. חפשו צורות ומרקמים שבולטים בשחור ולבן.
  2. ניגודיות היא מפתח – נסו לצלם בתנאי תאורה שונים כדי לייצר אפקטים המתאימים לצילום שכזה.
  3. שימו לב לטקסטורות. חפשו דפוסים ופרטים מעניינים.
  4. צלמו ב RAW. עבודה על חומר הגלם ועריכה, מאפשרת עיבוד וכיוון של הניגודיות בלי לפגוע באיכות של התמונה.
  5. שימו לב לקומפוזיציה. בצילום בשחור לבן הקומפוזיציה היא קריטית – חפשו קווים חזקים, צורות וסימטריה. כמעט כל סוגי הקומפוזיציה יעבדו מצוין בשחור לבן למשל הולכת עין וקומפוזיציה מתכנסת.
  6. לעיתים שחור לבן מגביר את הרגש של הסיפור אותו אנחנו רוצים להעביר. חשוב להיות כנים עם עצמכם ולבדוק האם הסיפור באמת עובד טוב יותר בשחור לבן ומשרת את המטרה גם מבחינה ויזואלית או עדיף לצלם את הסיפור בצבע?
  7. נסו לצלם בחשיפות ארוכות, זה מוסיף דינמיות ויכול להפוך לתמונה אמנותית ומעניינת ביותר.
  8. לימדו עבודות של צלמים אחרים שצילמו ומצלמים בשחור לבן. למידה מעבודה של מאסטרים בתחומם תשפר את היכולות שלנו לקרוא תמונה ולצלם ברמה גבוהה. ככל שנבין לעומק את העבודה והיחס של מאסטרים כאלו ואחרים אל צילום בשחור לבן, כך נהפוך לצלמים טובים יותר.
  9. הכי חשוב – לא לפחד לעשות טעויות. ככה לומדים הכי טוב.

צלמים להשראה: Trent Parke, Josef Hoflehner, Berenice Abbott, Michael Kenna

הדס דיין רוזנברג

הדס דיין-רוזנברג

צלמת אופנה ופורטרטים, מנהלת פדגוגית בגליץ, מדריכת צילום ואוצרת תערוכות צילום.

דילוג לתוכן