לשאלות ומידע על מגוון הקורסים והסדנאות שלנו, התקשרו: 077-8040591 ונשמח לעזור. ליצירת קשר דרך פייסבוק מסנג׳ר לחצו כאן

קולקציית ניק של גוגל

המדריך המלא לקולקציית ניק של גוגל

רועי גליץ
להרשמה ופרטים נוספים, צרו איתנו קשר בטלפון 0774090280 או צרו קשר דרך הטופס למטה, ואנו נחזור אליכם בהקדם.

לאחרונה חברת גוגל רכשה את חברת התוספים Nik Collection ובמקום לשלם 150$/500$ היא מאפשרת את סט הכלים הענק הזה להורדה בחינם! את האתר הרשמי של החברה ניתן למצוא באתר. את הורדת סט הכלים ניתן לבצע באותו האתר על ידי לחיצה על כפתור הDownload הכחול בחלקו הימני העליון של החלון.
התוספים הינם כלי מאוד חזק למגוון רחב מאוד של שינויים ועריכות שניתן לעשות לתמונות – ואם זה אפילו על מנת להוסיף מידה נוספת של חדות והורדת רעשים מעבר למה שניתן בלייטרום ובפוטושופ – ואפילו ככלי שמשתלב עם הפוטושופ כשכבה נוספת.

חבילת התוספים מתלבשת כתוספים ללייטרום ולפוטושופ ולכן אין אפשרות לפתוח אותם כמקור עצמאי בלתי תלוי אצל אנשים ללא לייטרום או פוטושופ מותקנים.

את הסיכום רשמתי מצפייה והתרשמות בקליפים שהכין אד גרגורי מהערוץ Photos In Color בyoutube – ערוץ מומלץ לטיפים והדרכות עריכה בלייטרום ופוטושופ בפני עצמו.
הסיכום נועד לשימוש עצמי שלי בלבד בהתחלה ולאחר שראיתי שהוא הפך לכלי נוח ונגיש אז החלטתי לשתף אותו עם כל מי שיכול להפיק ממנו שימוש..

גילוי נאות – אני לא עובד ואין לי שום קשר עם גוגל (אלא אם הם יבקשו יפה), Nik collection או אפילו Photos In Color , במקצועי אני בכלל לא צלם מקצועי אלא פיזיותרפיסט שנהנה לצלם ולערוך תמונות…
אז יתכנו ויהיו טעויות במסמך – עד שלא ישלמו לי על זה אז זה לא יהיה מושלם מהרגע הראשון
(יש סיכוי שאני אוכל לעזור לכם יותר בנוגע לכאבי גב מאשר לשאלות מתקדמות מאוד בנוגע לצילום)
אז אני מזמין את כולם להשתמש ולהנות מהסיכום שהכנתי פה,
מי יתן ותערכו בעזרתו את השוט המנצח ואת הרגע הpriceless הבא 🙂

פתיחת סרגל הכלים של Nik collection

אם לא מוצאים את סרגל הכלים של ניק – בפוטושופ להיכנס ל: File -> Automate -> Nick collection…

היתרון של העבודה דרך פוטושופ לעומת לייטרום זה שנוצר Smart filter לתמונה ואפשר גם להוסיף Masks בשביל לשלוט יותר על החלק הערוך.
עם לחיצה כפולה זה יפתח שוב את התוכנה שערכה אותו עם ההגדרות שנבחרו ואפשר יהיה לשנות את ההגדרות מחדש.

בעיה שיש היא שבכל פעם שנלחץ על כפתור העין בשביל להראות או להסתיר את העריכה זה יעשה חשיבה מחדש והטעינה תהיה מאוד איטית – מה שאפשר לעשות הוא ללחוץ Alt+J בשביל להכפיל את התמונה , מהתמונה שנוצרה להוריד את העין מהעריכה – ואז ניתן לראות את ההבדלים בקלות ע"י לחיצה על העין של התמונה העליונה מהשתיים.

איך משתמשים בLayers בצורה סלקטיבית בפוטושופ?

הסבר בסיסי למי שחדש בפוטושופ: אחרי שערכנו תמונה וחזרנו לפוטושופ נראה את התמונה ולידה מקושר הLayer כשהיא לבנה. השטח הלבן הוא השטח שבו העריכה (הLayer) ישפיע על התמונה.
אפשר ללחוץ על Ctrl+I (איי באנגלית) בשביל שהלבן יהפוך לשחור , לבחור את לחצן הצביעה בסרגל השמאלי בפוטושופ (הלחצן ה8 מלמעלה), להוריד את הHardness של המברשת ל0% ולצבוע על הLayer. בשביל להחליף את צבע המברשת בין שחור ולבן – ללחוץ על X.

DFine 2 – הורדת רעשים

Screenshot 2016-04-30 19.53.43
לחצו על התמונה על מנת לראות את סרטון ההדרכה של אד גרגורי מהערוץ Photos In Color

כשנכנסים לתוכנה התוכנה באופן אוטומטי מזהה איפה קיים רעש בתמונה, במידה ולא מופיע בסרגל הימני – automatic profile applied אז זה אומר בעצם שהפעולה האוטומטית לא צלחה ויש צורך ללחוץ ידנית על הכפתור Measure noise . זה מחפש ומוצא את הנקודות עם הרעשים בתמונה.
אם לוחצים על הכפתור של Automate ומשנים אותו מאוטומטי לManual אפשר לסמן אזור , זה יבדוק את הרעשים באותו האזור ויכיל את השינוי על כל התמונה לפי הרעשים על החלק הזה ספציפי.

בחלקה העליון של החלונית הימנית אפשר לשנות מהטאב של Measure לטאב של Reduce. הcontrast עובד לפי ההבדלים בין השחורים ללבנים.. הבעיה היא כאשר גורמים להורדה רצינית של הרעשים זה בעצם גורם להחלקה לא טבעית של התמונה. מה שנרצה לעשות זה לבחור רק אזורים ספציפיים שלהם נעשה הורדת רעשים מאסיבית (כמו רקע התמונה) ולא נשפיע על אזורים אחרים (כמו הפרצוף של האובייקט שלנו – שלא לאבד את הנקבוביות ואת תווי הפנים העדינים)

איך בוחרים את האזורים הספציפיים שנעשה עליהם את הורדת הרעשים?

1. יוצרים Control points!!!
מוודאים שבצד ימין תחת Method אנחנו בוחרים את האופציה Control points. מתחתיה יש שני כפתורים ששולטים על הקונטרול פויינטס – אחד עם פלוס ואחד עם מינוס.
הכפתור של הפלוס יעצים את העריכה והכפתור של המינוס יפחית מהעריכה.

איך רואים מה בחרנו עם הControl points?

בחלק העליון של החלון תחת Modes נבחר ב Color noise mask / Contrast noise mask. הצבע האוטומטי הוא אפור. מה שנעצים בעריכה יופיע בהיר יותר ואזור שנפחית בו את ההשפעה של העריכה יופיע כהה יותר.
כשרוצים לחזור לתמונה המקורית תחת Modes נבחר בRGB בחזרה.

איך עובד הControl point?

הנקודות עובדות בצורה חכמה , מרכז הנקודה מודד את הצבע שעליו הנקודה תשפיע , והעיגול הגדול שסביבה יראה את האזור שבו בעיקר היא תשפיע.
לדוגמא – אם אני אניח את מרכז הנקודה על הצבע לבן אז השפעת העריכה (או ההסרה מהעריכה) תהיה רק על הצבעים הלבנים שבתחום העיגול. כל הצבעים האחרים לא יושפעו מהנקודה!

מתי בעיקר נשתמש בזה?

נעשה עריכה של הורדת רעשים לתמונה ואז ניצור Control point שנמקם על צבע העור של האובייקט המצולם עם Control point שלילי. מה שזה ייצור זה שכל התמונה תושפע מהורדת הרעשים חוץ מעור הגוף של האובייקט המצולם וככה לא נאבד את הקמטים הקטנים ואת הנקבוביות של הבחור!!

איך נוח לצפות בהבדלים בעריכה?

בחלק העליון של החלון תחת Views , ללחוץ על הלחצן עם שני הריבועים שאחד ליד השני – ונקבל את התמונה של הלפני והאחרי אחת ליד השנייה , ואז ללחוץ על התמונה בשביל זום של 100%. ככה נראה את אותו המקום בתמונה בשתי תמונות מקבילות – לפני ואחרי.

2. אופציה שנייה להחליט מה להשאיר מחוץ לעריכה היא יצירת Color ranges

בצד ימין תחת Method אנחנו בוחרים את האופציה Color ranges.
מה שזה עושה בעצם זה לבחור את האזורים להעצמה או הפחתת העריכה לפי הצבעים שלהם.

איך בוחרים איזה צבע יהיה חלק מהעצמת או הפחתת העריכה?

נלחץ על הכפתור עם הציור של הפפטה (ככה קוראים לזה?!?) ונלחץ על הגוון הרצוי לנו.
תחתיו בColor noise / Contrast noise נוכל להעלות מ100% או להוריד ל0% במידה ונרצה להעצים או להפחית את העריכה.
ואז בעצם בשביל להוריד את הבחור באובייקט מהעריכה מה שנעשה זה ללחוץ בפפטה (?!?) על גוון עור הגוף של האובייקט ובColor noise +Contrast noise מורידים ל0%.

אם נרצה להעצים את זה עוד יותר אז נלחץ עם הפפטה (?!?) על הגוון של הרקע שאותו נרצה להחליק ונעלה את הColor noise + Contrast noise ל200%!

מה עוד?

בחלונית הReduce בחלק התחתון יש לחצן More, תחתיו יש עוד כמה דברים:
Edge preservation – אם מאפשרים אותו ומעלים ל100% זה גורם לכך שהגבולות בתמונה יהיו חדים ונוקשים. בלי זה אז הגבולות יהיו מעט מטושטשים.
JPEG artifact reduction – כשעובדים עם JPEG אז נוצרים כל מני עיווטים בגלל הורדת האיכות לJPEG. זה יודע למצוא את העיווטים ולהוריד אותם.

Viveza – עריכת הצבעים

לחצו על התמונה על מנת לראות את סרטון ההדרכה של אד גרגורי מהערוץ Photos In Color
לחצו על התמונה על מנת לראות את סרטון ההדרכה של אד גרגורי מהערוץ Photos In Color

כמו בכל התוספים של Nick Studios מה שהופך את הכלי הזה לעוצמתי הוא העבודה עם Control points.
אם נערוך את התמונה לפי האופציות שקיימות ללא שימוש בControl points אז אנחנו מקבלים בעצם את העריכה הרגילה שקיימת בלייטרום – והתוסף הזה מיותר לחלוטין.

איך מראים את האופציות המלאות של העריכה?

בסרגל הכלים הימני בחלונית הGlobal מימין לכיתוב Global יש שני לחצנים אשר שולטים על כמות האופציות של העריכה. לחיצה על הלחצן הימני תאפשר את אופציות העריכה המלאות.

איך בוחרים את האזורים הספציפים שנעשה עליהם את עריכת הצבע?

יצירת Control points
בסרגל הכלים הימני קיים כפתור Add control point.
נלחץ עליו.

איך עובד הControl point?

הנקודות עובדות בצורה חכמה , מרכז הנקודה יהיה נקודת הייחוס וימדוד את הצבע שעליו הנקודה תשפיע , והעיגול הגדול שסביבה יראה את האזור שבו בעיקר היא תשפיע. הנקודה תשפיע על כל מה שבגוון דומה באיזור המסומן בתוך העיגול של הcontrol point.
לדוגמא – אם אני אניח את מרכז הנקודה על הצבע לבן אז השפעת העריכה תהיה רק על הצבעים הלבנים שבתחום העיגול. כל הצבעים האחרים לא יושפעו מהנקודה!

איך רואים מה בחרנו עם הControl points?

בסרגל הכלים הימני תחת control point list נמצא רשימה של כל הנקודות שמיקמנו. ברגע שנסמן וי ליד נקודה ספציפית אז יופיע בשחור לבן הMask של התמונה – אזור בהיר מציג את מה שיהיה מושפע מהעריכה ואיזור כהה לא יושפע.
דבר נוסף – ליד תיבת הבחירה של הנקודה קיים מספר באחוזים – מספר זה מציין את האחוז מהתמונה שיושפע בעקבות התמונה (9% אומר ש9 אחוזים מהתמונה יושפעו..)

איך משנים את גודל העיגול של הcontrol point?

כשממקמים נקודה , מימין לנקודת הייחוס שלה קיים קו אופקי שמוביל לקוביית גרירה. גרירה ימינה של הסליידר תגדיל את גודל העיגול וגרירה שמאלה תקטין אותו.

איך נבחר דמות שלמה בצורה נכונה?

אנחנו יכולים למקם נקודה במרכז הדמות ולהגדיל את העיגול כך שיכלול את כל הדמות – אבל הבעיה היא שהוספנו ככה עוד הרבה שטח שגם יושפע מעט מהעריכה.
מה שנעשה זה למקם נקודה עם עיגול קטן ונשכפל אותה עם לחיצה על Alt לנקודות מרובות שנמקם מעל הגפיים השונים של הדמות – ובעצם מעל כל מה שנרצה להשפיע בצורה סלקטיבית.

איחוד control points

אז יצרנו נקודות מרובות בשביל לסמן סלקטיבית את הדמות , אבל הבעיה היא שבשביל לערוך נצטרך לערוך כל נקודה בנפרד. בשביל זה נלחץ על הShift ונבחר את כל הנקודות ביחד ובחלק העליון של הסרגל הימני נלחץ על הכפתור Group. כל הנקודות אוחדו והשם שלהם ברשימת הנקודות הפך לgroup 1 .

ניתן להוסיף קבוצות רבות לפי נושאים – קבוצת האובייקט (שנאיר ונעלה את הפרטים בה) , קבוצת הרקע (כל שאר התמונה – נחשיך מעט ונוריד את הצבעים) וקבוצה של פרטים חשוכים מדי ברקע (נעלה את הבהירות)

HDR Efex Pro 2 – עריכת HDR

Photo Apr 30, 7 52 42 PM
לחצו על התמונה על מנת לראות את סרטון ההדרכה של אד גרגורי מהערוץ Photos In Color

פתיחת התוסף

בלייטרום – בשביל לפתוח את התוסף דרך לייטרום נסמן את כל התמונות שנרצה לאחד לHDR , מקש ימני -> Export -> ו HDR Efex Pro 2 תחת החלונית של Google.
בפוטושופ – פותחים את כל התמונות שנרצה לאחד ונלחץ פשוט על הכפתור של HDR Efex Pro 2 בתוך סרגל הכלים הצף של Nick collection.

כשפותחים את התוסף נפתח החלון הראשוני. בחלון זה יש זיהוי אוטומטי של רמות החשיפה של כל התמונות ותצוגה מוקדמת של התמונה שעומדת לצאת לנו.
בחלון זה יש מספר כלים שימושיים שכדאי להשתמש בהם:
Ghost Reduction – מוצא את כל החלקים הנעים בתמונה , כמו עננים מהירים, שיכולים לגרום למריחות ולכפילויות לא טבעיות בתמונה ומוריד אותם. מומלץ לאפשר את האופציה הזאת.
Chromatic Aberration – מוריד גבולות צבועים לא טבעי , גבולות אדומים שנצבעים כך בגלל אופי העדשה.
Alignment – יישור התמונה

אופציות עריכה בחלון הראשי:

Tone compression – מעמיק את עומק השדה ונותן הרגשה פחות ריאליסטית
Method strength – מעמיק את הטקסטורות. (כמו clarity בלייטרום)
Depth – על תקן הקונטרסט
Detail – פרטים קטנים
Drama – אופציה אחרת שגם על תקן הקונטרסט..
Tonality ו Color – עריכת מידע בסיסי כמו בלייטרום

יצירת Control points
בסרגל הכלים הימני נלחץ על Selective Adjustments ועל Control points.
בכל נקודת שליטה שנוצרת אפשר לשלוט על כל אופציות העריכה – מה שנותן לנו את האופציה לערוך את כל הרקע וכו בצורה מאוד סלקטיבית. דוגמאות:
לעשות נקודה עם עיגול קטן יחסי על מקור שמש ולהוסיף Temperature.
לעשות נקודה על השמיים / עננים ולהעלות ספציפית את הstructure ואת הsaturation.
לעשות נקודה על האזורים החשוכים שבתמונה ולהעלות את הExposure

איך רואים מה בחרנו עם הControl points?

בסרגל הכלים הימני תחת control points נמצא רשימה של כל הנקודות שמיקמנו. ברגע שנסמן וי ליד נקודה ספציפית אז יופיע בשחור לבן הMask של התמונה – אזור בהיר מציג את מה שיהיה מושפע מהעריכה ואיזור כהה לא יושפע.
דבר נוסף – ליד תיבת הבחירה של הנקודה קיים מספר באחוזים – מספר זה מציין את האחוז מהתמונה שיושפע בעקבות התמונה (9% אומר ש9 אחוזים מהתמונה יושפעו..)

איך משנים את גודל העיגול של הcontrol point?

כשממקמים נקודה , מימין לנקודת הייחוס שלה קיים קו אופקי שמוביל לקוביית גרירה. גרירה ימינה של הסליידר תגדיל את גודל העיגול וגרירה שמאלה תקטין אותו.

חלון הFinishing

בסרגל הכלים הימני יש אזור נוסף של כלים שנקרא Finishing . אפשר קודם למצוא בו את האופציה של הVignieting כמו בלייטרום , אבל ישנה אופציה נוספת שנקראת Graduated neutral density – שהיא מחלקת את התמונה לחצי עליון וחצי תחתון ומשנה את הטונים בחצי שנבחר .

Upper tonality – עורך את החצי העליון של התמונה
Lower tonality – עורך את החצי התחתון של התמונה
Blend – כמה מטושוש יהיה קו החפיפה בין העליון לתחתון
Vertical shift – מה יהיה מיקום קו האמצע בין העליון לתחתון
Rotate – זוית קו האמצע.

דרך העבודה המומלצת היא להעלות את הUpper tonality עד הסוף , להוריד את הLower tonality עד הסוף , להוריד את הBlend ל0 – ואז נוצר לנו קו מאוד ברור שאותו נרצה למקם על קו האופק של התמונה , נשנה את הVertical shift שיתאים לקו האופק ואם צריך נוסיף רוטציה. עכשיו אפשר להתחיל לשחק עם הטונליטי לפי הצורך!

Levels & Curves

תחת החלון הזה ניתן לעשות את השינויים הרגילים לעקומת התמונה , אבל יש שני דברים נוספים:
א. יש מספר פריסטים שניתן להתחיל להעזר בהם – לא מושלמים אבל יתנו רעיונות התחלתיים
ב. מתחת לאופציית הפריסטים יש לחצן לבחור אם רוצים לעבוד על הRGB , אפשר לבחור את הLuminacity ושם לשנות ולשחק עם הגוונים הבהירים בלי לשרוף מדי את התמונה ועם ביצועים טובים

עריכת תמונה בודדת לאפקט HDR

ניתן לעשות את אותן הפעולות בדיוק רק לבחור תמונה אחת במקום מספר תמונות ואז אפשר להשתמש באותם הכלים ואותם הפריסטים על תמונה אחת!
בפוטושופ בסרגל הNick ללחוץ על tone mapping – one image

Analogue FX Pro 2 – אפקטים של מצלמה אנלוגית

Photo Apr 30, 7 52 00 PM
לחצו על התמונה על מנת לראות את סרטון ההדרכה של אד גרגורי מהערוץ Photos In Color

המטרה של הAnalog FX היא לערוך את התמונה לפי סגנונות שונים של מצלמות ישנות.
כשפותחים את התוכנה , בתפריט השמאלי האופציה שנבחרת אוטומטית היא Classic camera. את אופציה זו אפשר לשנות ולבחור סוגים שונים של מצלמות ואפקטים.
מתחת לכל מצלמה יש רשימה של פריסטים שמתאימים לאותה המצלמה.
בהתאם לסוג המצלמה שנבחר בתפריט השמאלי – יפתחו לנו אופציות מתקדמות שמתאימות לאותה המצלמה בתפריט הימני.
מה שמעולה בתוכנה זה שגם פה ניתן להוסיף Control points ולשלוט בצורה סלקטיבית על העריכה של התמונה.

איך עובד הControl point?

הנקודות עובדות בצורה חכמה , מרכז הנקודה מודד את הצבע שעליו הנקודה תשפיע , והעיגול הגדול שסביבה יראה את האזור שבו בעיקר היא תשפיע.
לדוגמא – אם אני אניח את מרכז הנקודה על הצבע לבן אז השפעת העריכה (או ההסרה מהעריכה) תהיה רק על הצבעים הלבנים שבתחום העיגול. כל הצבעים האחרים לא יושפעו מהנקודה!

ברגע שנלחץ על הציור של המצלמה בתפריט השמאלי ליד הClassic camera יפתח לנו תפריט המצלמות ובו שלושה חלקים: Tools , Tool combinations & Build a camera
Tools – הוא רשימה לפי נושאים של כל סוגי העריכה המתקדמות שיש.
Tool combinations – הוא סוגי המצלמות השונות שניתן לבחור. בעצם זה פריסט שמשלב מספר סוגי עריכה שונים ביחד שנותנים מראה לפי סוג המצלמה הנבחר. אני לא אפרט פה על סוגי הפריסטים השונים שהם הכינו – אני אפרט על כל סוג עריכה ספציפי . פה מדובר על שילוב שלהם – אז תשחקו ותגלו איך הם הכינו כל פריסט לבד.
Build a camera – פותח לנו את תפריט סוגי העריכה שיש – אבל מבלי לבחור סוג עריכה ולהכיל אותו על מה שכבר עשינו.

מה שחשוב להגיד הוא שברגע שמצאתם עריכה שאהבתם אז בשביל להמשיך להוסיף לזה עוד שכבה של עריכה של סוג עריכה אחר – בתפריט השמאלי (תחת camera kit) מימין לכל סוג עריכה יש כפתור + שמופיע רק כשעומדים על סוג העריכה. לחיצה עליו יוסיף את סוג עריכה זה כשכבה נוספת.

Basic adjustments

Detail extraction – מתנהג כמו קונטרסט אבל שמתייחס יותר לטקסטורות.
Brightness , contrast ו saturation מתנהגים בדיוק כמו בלייטרום , אך כאן כמובן שיש לנו את האופציה של הControl points שעושה את ההבדל.

Lens distortion

Pincushion – יוצר עיוות של התמונה על ידי מריחת מרכז התמונה
Chromatic shift – מוסיף את עיוות הChromatic Aberration לתמונה , יש אפשרות לשנות את הצבע של העיוות
Defocus – מוריד פוקוס..
בחלק התחתון ישנו כפתור של Vary שעושה שינוי קטן רנדומלי בכל האופציות הקודמות – בשביל שתמצא אולי משהו שתאהב שם..
Save – ישמור לנו את השינויים בחלונית זו כפריסט.

Bokeh

הרעיון של הבוקה הוא להשאיר עיגול פנימי ברור ולהוסיף את הטשטוש מחוץ לעיגול. קיימים שני עיגולים – הפנימי ברור , השטח בין העיגול הפנימי לחיצוני הוא אזור שהטשטוש מינימלי ובהדרגה עולה לטשטוש המלא שקיים מחוץ לעיגול החיצוני.
Blur strength – שולט על עוצמת הטשטוש
Boost highlights – מעצים את הבהירים
מה שמיוחד בתפריט הזה הוא אופציית עריכת נקודת האור באיזור המטושטש!
מתחת לאופציה של Boost highlights יש ציור של כוכב , זו הצורה שבה תיראה נקודת אור בולטת באיזור המטושטש . ניתן לשנות את הכוכב לכל מיני צורות אחרות ואפילו לצורת לב.. דוגמא – בתמונה עם מנורות ברקע, נוסיף טשטוש וצורת כוכב בשביל לתת אפקט של צילום עם f/13. או שאם אנחנו מרגישים רומנטים וקיטשים אז נעשה שכל הכוכבים ברקע יהיו לבבות קטנים.
ניתן לשנות את כיוון הצורה ואת הרוטציה שלה.
גם פה, בחלק התחתון ישנו כפתור של Vary שעושה שינוי קטן רנדומלי בכל האופציות הקודמות – בשביל שתמצא אולי משהו שתאהב שם..

Zoom & rotate blur

שומר על מרכז העיגול ללא שינוי ובהדרגה גורם לכך שהחלק החיצוני יראה במריחה ישרה או סיבובית – סיבוב בהתאם לאיך שנרצה. את האפקט הזה ניתן להשיג כשמצלמים בזמן חשיפה יחסית ארוך ובזמן הלחיצה מסובבים את המצלמה או עושים זום מנואלי . זה אפקט יפה וניתן לעשות אותו בצורה מרשימה פה בעזרת התוכנה.
Protect center – גודל העיגול שלא יעבור עריכה.
Zoom strength – מה יהיה עומק המריחה
Rotate strength – בלי רוטציה = אפקט משחק עם הזום המנואלי , עם רוטציה = אפקט סיבוב המצלמה.

Motion blur

שומר על מרכז העיגול ללא שינוי ומוסיף מריחה לתמונה בכיוון שנבחר.
מדמה מצב של זמן חשיפה ממושך כשבחלק מזמן הצילום אנחנו מזיזים מהר את המצלמה.
Add blur point – מוסיף כיוון טשטוש נוסף לתמונה.

Double exposure

מוסיף העתק נוסף של התמונה בשקיפות (opacity) שנבחר ומלביש אותו על התמונה הנוכחית ובמיקום שנרצה.
גם עם אפקט זה ניתן להכין תמונות אומנותיות והוא מדמה מצב של צילום בחשיפה ארוכה כאשר חצי מהזמן אנחנו ממוקמים על אובייקט וחצי מהזמן ממוקמים על אובייקט שכן – ואז שני האובייקטים מתמזגים לתמונה אחת עם מידה של שקיפות.
Second exposure – קיים כפתור "+" ליד אפשרות זו – ניתן לבחור תמונה אחרת לחלוטין ולעשות מעין מיזוג של שתי תמונות נפרדות ולא קשורות.
Exposure – הוספת חשיפה ובהירות לתמונה
Exposure balance – בחירה מה המשקל שיהיה על כל אחת מהתמונות – על מי יהיה הדגש
Zoom strength – כמות הזום לתמונה שהוספנו
Rotation Strength – אפשרות להוסיף סיבוב לתמונה השניה.

White leaks

אפקט שמדמה מצב שחדרה קרן אור על החיישן בזמן הצילום – מוסיף נגיעה של צבע נוסף על הכל.
קיימים מספר פריסטים של דוגמאות אור תחת הקטגוריות השונות וניתן לשלוט על עוצמת התאורה שאנחנו מוסיפים תחת Strength.
חשוב לזכור שניתן תמיד ללחוץ על נקודת הייחוס במרכז התמונה ולהזיז את קרן האור שהזזנו ולשים אותה היכן שנרצה.

Dirt and scratches

מוסיף אפקטים של לכלוך ושריטות לתמונה.
יש אפשרות לבחור ממגוון פריסטים גדול ולשנות את העוצמה של השריטות.
מה שחשוב ויכול להעלות את הרמה של הלבשת השריטות על התמונה זה האפשרות להוסיף control points.

control points – מתפקדים בפעולה הפוכה במסך זה! האזור שיהיה מושפע מהcontrol point יהיה ללא השפעה של השריטות. גם כאן הנקודות עובדות בצורה חכמה , מרכז הנקודה מודד את הצבע שעליו הנקודה תשפיע , והעיגול הגדול שסביבה יראה את האזור שבו בעיקר היא תשפיע. לדוגמא – נוסיף שריטות חלשות על התמונה אך על הפנים של האובייקט שלנו נפעיל control point בשביל שיבלטו באיכותם.

Photo plate

מוסיף אפקט של זכוכית מעט מלוכלכת , תוספות של טביעות אצבעות או הצמדה לא מלאה של התמונה לזכוכית שקופה.

control points – מתפקדים בפעולה הפוכה במסך זה! האזור שיהיה מושפע מהcontrol point יהיה ללא השפעה של השריטות. גם כאן הנקודות עובדות בצורה חכמה , מרכז הנקודה מודד את הצבע שעליו הנקודה תשפיע , והעיגול הגדול שסביבה יראה את האזור שבו בעיקר היא תשפיע. לדוגמא – נוסיף שריטות חלשות על התמונה אך על הפנים של האובייקט שלנו נפעיל control point בשביל שיבלטו באיכותם.

Lens vignette

בדיוק כמו בלייטרום , לא מומלץ לעשות את זה כאן כשאנחנו נרצה לשלוט על זה בתוכנות האחרות בכל מקרה..

Film type

מוסיף אפקט של הוספת צבע כללי לתמונה , אפשר לבחור את כמו ההשפעה על הhighlights ועל הshadows לפי הספרות שמופיעות בקוביות הצבע בתפריט הימני.
ניתן לבחור ברשימה הנפתחת מה יהיה אופי האפקט – warm, cool, subtle ושחור לבן.
Neutral – Faded – שולט על היכן תהיה נקודת השחור האבסולוטי בתמונה. לדוגמא – אם היא תהיה על Faded אז השחור יהיה יחסית אפור.

Multilense

מוסיף אפקט של מצלמות שיש בהן 4 עדשות שונות שמכוונות לכיוונים מעט שונים – ואז יוצא אפקט של קולאג' מהתמונה בסדר שונה.
האופציות השונות מאוד מובנות מאליו , בוחרים פריסט ועובדים לפיו.

Frames

מוסיף אפקט של מסגרות שונות…….

Color FX Pro 4 – הוספת פריסטים לצבע

Photo Apr 30, 7 52 55 PM
לחצו על התמונה על מנת לראות את סרטון ההדרכה של אד גרגורי מהערוץ Photos In Color

החלוקה הגסה של התפריטים היא – משמאל רשימה של כל כותרות הפריסטים ותחת כל כותרת נמצאים הפריסטים עצמם כאשר בחלק התחתון קיימת חלונית הRecipies וחלונית הHistory, ומימין נמצאות אופציות העריכה הרלוונטיות עבור כל פריסט ספציפי שאותן אפשר לערום אחת על השניה.

תפריטים שמאליים:
Color FX Pro 4 – כמו שאמרנו – מכיל את כותרות הפריסטים ומתחתיהן את רשימת כל הפריסטים שרלוונטים לכל כותרת. משמאל לכל פריסט קיימת כוכבית שניתן להאיר והיא מוסיפה את הפריסט הזה לרשימת הfavorites בכותרות הRecipes. מימין לכל פריסט קיים ציור של תיקיות שלחיצה עליו תפתח את הפריסט ותציג וריאציות נוספות בתוך כל פריסט.

חשוב להבין!
ברגע שאנחנו לוחצים על פריסט כלשהו מהתפריט השמאלי (לא מחלונית הRecipies – היא מכילה מספר פריסטים) אז אנחנו משנים את הפריסט האחרון שבחרנו בתפריט הימני! אם אנחנו מאושרים עם מה שיש לנו עד עכשיו ורוצים להוסיף פריסט נוסף אז נלחץ על כפתור הAdd filter בתחתית הפריסט האחרון בחלון הימני ונוסיף מקום ריק לפריסט – שאותו נמלא בפריסט שנבחר.

תפריטים ימניים:
כמו שהסברתי לפני שתי שורות – פה ניתן לראות את מקבץ הפילטרים שבחרנו עד כה. בכל פעם פילטר אחד בחור ומציג את כל האופציות שלו. כאשר נלחץ על כותרת של פילטר כלשהו – הוא יהיה מה שיוצג.

הכפתורים בכותרת כל פילטר:

חלונית וי משמאל לשם הפילטר – האם לאפשר את הפילטר הנ"ל או לא.
כפתור X בחלק הימני ביותר – מוחק את הפילטר
כפתור שורות הנמצא השני מימין – מאפשר להעתיק או להדביק Control points שהועתקו, לעשות ריסט לכל הפילטר להגדרות הבסיסיות שלו כולל או לא כולל מחיקת הControl points.

הכפתורים בתחתית כל פילטר:

בתחתית הפילטר קיימת שורת הControl points שעליה נרחיב בהמשך.
Add filter – מוסיף פילטר חדש לרשימת הפילטרים שיש לנו עד כה.
Save recipe – שומרת את רשימת כל הפילטרים שעשינו עד כה לחלונית הRecipies.

Control points
כפתורי ה+ וה- יוסיפו נקודה שתאפשר או תוריד את השפעת העריכה על איזור הנקודה. למה אני מתכוון? ברגע שאין Control point אז העריכה שנבצע עם הפריסט תשפיע על כל התמונה .
כשנוסיף נקודה עם ה+ אז בעצם העריכה תתרחש רק על האזור של הנקודה וכל שאר התמונה תהיה ללא עריכה!
כשנוסיף נקודה עם ה- אז בעצם העריכה תתרחש בכל התמונה חוץ מהאזור של הנקודה!

איך עובד הControl point?

הנקודות עובדות בצורה חכמה , מרכז הנקודה מודד את הצבע שעליו הנקודה תשפיע , והעיגול הגדול שסביבה יראה את האזור שבו בעיקר היא תשפיע.
לדוגמא – אם אני אניח את מרכז הנקודה על צבע הגוף של האובייקט אז השפעת העריכה של הפריסט (או ההסרה מהעריכה) תהיה רק על צבעי הגוף שבתחום העיגול. כל הצבעים האחרים לא יושפעו מהנקודה!

איך רואים מה בחרנו עם הControl points?

תחת control points נמצא רשימה של כל הנקודות שמיקמנו. ברגע שנסמן וי ליד נקודה ספציפית אז יופיע בשחור לבן הMask של התמונה – אזור בהיר מציג את מה שיהיה מושפע מהעריכה ואיזור כהה לא יושפע.
דבר נוסף – ליד תיבת הבחירה של הנקודה קיים מספר באחוזים – מספר זה מציין את האחוז מהתמונה שיושפע בעקבות התמונה (9% אומר ש9 אחוזים מהתמונה יושפעו..)

Group – ניתן לסמן מספר נקודות ובעזרת זה לקבץ אותן לקבוצה אחת וכך יהיה יותר נוח לשלוט עליהן ביחד לפי תפקידים משותפים.

אז בתאכלס , מה שיטת העבודה המומלצת?

במידה ואנחנו רוצים לשלוט על הכל בעצמנו –
כשפותחים את התוכנה דבר ראשון למחוק את הפילטרים מימין שנבחרו בצורה אוטומטית ובעצם להתחיל ריק, ללחוץ על קבוצת הפילטרים All משמאל ולקבל את רשימת כל הפילטרים הקיימים. עכשיו אפשר לעבור פילטר פילטר בשביל ללמוד מה כיווני העריכה שנוחים ומתאימים לנו , לא לשכוח ללחוץ על סימן התיקיה מימין לפילטר בשביל לקבל פריסטים נוספים באותו הפילטר, להוסיף Control points בהתאם למה שנרצה וכשסיימנו עם הפילטר ללחוץ על הAdd filter ולהוסיף פילטר נוסף.
מצאנו פילטר שאנחנו אוהבים? נלחץ על הכוכב ונוסיף אותו לחלון המועדפים.
ברגע שהגענו לתוצאה שמשמחת את העין – ללחוץ על הSave Recipe ולשמור את כל העריכה עד שלב זה עם שם משמעותי – בשביל שיהיה ניתן בפעמים הבאות להשתמש בה בצורה מהירה.

Silver FX Pro 2 – עריכת B&W

לחצו על התמונה על מנת לראות את סרטון ההדרכה של אד גרגורי מהערוץ Photos In Color
לחצו על התמונה על מנת לראות את סרטון ההדרכה של אד גרגורי מהערוץ Photos In Color

מעוד תוכנה לעריכת תמונות B&W.
מה מיוחד בה? יש בה המוווון אופציות לשליטה על כל פרט ופרט בתמונה , וכיאה לתוכנות של Nick Studios – גם בתוכנה זו יש את האופציה של הוספת control points שנותנת שליטה מאוד מבודדת וממוקדת על העריכה.

איך שומרים פריסט?

בסרגל השמאלי לוחצים על הכותרת "Custom" ואז על הכפתור של ה"+". זה יבקש ממכם לקרוא לפריסט בשם ואז הפריסט יופיע ברשימת הcustom.

Global Adjustments

Brightness – שולט על הבהירות הכללית של התמונה . כמו הexposure בלייטרום.
האופציה של Dynamic Brightness שולטת על הבהרת והחשכת התמונה בצורה חכמה – עם מעלים את הבהירות אז היא תשמור על הצבעים הכהים ואם מורידים את הבהירות אז זה ישמור את הפרטים גם בחלקים הבהירים ולא יחשיך אותם אוטומטית.

Contrast – כמו בלייטרום – יעלה את הניגודיות = יהפוך את הכהים לכהים יותר ואת הבהירים לבהירים יותר ככל שנעלה את הקונטרסט.
האופציה של Amplify blacks / whites תעבוד על הקונטרסט אבל רק בתוך הגוונים הכהים או הבהירים בהתאם. האופציה של Soft contrast תעשה אפקט בסגנון HDR כשתעבוד על הגבולות של הצבעים.

Structure – מעצים את הטקסטורות או מחליק אותן. קיימת אפשרות לערוך בנפרד את הבהירים/ אמצעיים/ כהים בנפרד , וככה אפשר בקלות לתת דגש לטקסטורה של העננים בשמיים אך במקביל לעשות מעט החלקה של הצבעים הכהים של הבניינים. הFine structure משפיע על הטקסטורות של קוים מוגדרים וחזקים ופחות על קווים שקרובים אחד לשני. כמו כן הוא מוסיף גרעון לתמונה . בדוגמא הוא מעדיף להוריד את זה בשביל לקבל אלמנט חלק יותר.

Selective adjustments
שולט בעזרת Control points על כל מה שעיצבנו בשלב הGlobal Adjustments.

איך עובד הControl point?

הנקודות עובדות בצורה חכמה , מרכז הנקודה מודד את הצבע שעליו הנקודה תשפיע , והעיגול הגדול שסביבה יראה את האזור שבו בעיקר היא תשפיע.
לדוגמא – אם אני אניח את מרכז הנקודה על הצבע הכחול של השמים אז השפעת העריכה (או ההסרה מהעריכה) תהיה רק על הצבעים הכחולים שבתחום העיגול. כל הצבעים האחרים לא יושפעו מהנקודה. כך ניתן להוסיף למשל דרמתיות לשמיים.

איחוד control points

אז יצרנו נקודות מרובות בשביל לסמן סלקטיבית את הדמות , אבל הבעיה היא שבשביל לערוך נצטרך לערוך כל נקודה בנפרד. בשביל זה נלחץ על הShift ונבחר את כל הנקודות ביחד ובחלק העליון של הסרגל הימני נלחץ על הכפתור Group. כל הנקודות אוחדו והשם שלהם ברשימת הנקודות הפך לgroup 1 . בשביל להעתיק נקודה למקומות נוספים ניתן לגרור בזמן שלוחצים על Alt.

ניתן להוסיף קבוצות רבות לפי נושאים – קבוצת האובייקט (שנאיר ונעלה את הפרטים בה) , קבוצת הרקע (כל שאר התמונה – נחשיך מעט ונוריד את הצבעים) וקבוצה של פרטים חשוכים מדי ברקע (נעלה את הבהירות)

Color filter

מוסיף פילטר צבעוני בצבע שנבחר. ניתן להגביר את השפעת הצבע וכל צבע ישפיע סלקטיבית על גווני השחור והלבן לפי הבחירה.
קיימים צבעים מובנים בעיגולים – כחול – ירוק – צהוב – כתום – אדום – ללא צבע.
Hue -האופציה לבחור לבד צבע מתוך כל סקלת הצבעים.
Strength – שליטה על עוצמת העריכה.

Film types

עריכת הצבעים והtone curve לפי סוגי סרטי צילום שונים. כל סוג סרט צילום ישנה את ההשפעה על כל צבע בצורה שונה וכנל על הtone curve. ניתן כמובן לשלוט על הצבעים בצורה אישית ולערוך אותם לפי הצורך. לדוגמא – גוון הגוף שלנו מורכב מצהוב ומכתום , השמיים מכחול ומCyan – ולכן אם נרצה להבליט את הדמות ולהפוך את הרקע לדרמטי אז נעלה את הצהובים והכתומים ונוריד את הכחולים והCya.

Tone curve – כמו כל Tone curve , ניתן להוסיף נקודות בלחיצה ולהוריד אותן בלחיצה כפולה. רצוי לחלק את הקו לרבעים ולהעלות ולהוריד את הנקודות לפי הצורך. להעלות את הנקודה שבבהירים (השנייה מימין) בשביל להוסיף דרמה, להוריד אותה בשביל מעט להוריד את הניגודיות , ניתן להעלות את הנקודה הקיצונית השמאלית בשחורים בשביל לעמעם את השחור המוחלט בתמונה וכו..

Finishing Adjustments

Toning –

כמו האופציה של Split tone בלייטרום – בעצם מוסיף גוון צבע לבהירים וגוון צבע אחר לכהים. כמו בתמונות ספיה למשל כשנוסיף מעט גוון צהבהב לבהירים ומעל גוון כחלחל לכהים בד"כ..
ליד הכותרת של Toning קיימת חלונית drop down שמכילה כמות רבה מאוד של פריסטים ואפשרויות Split tone מוכנות מראש.
Silver toning / paper toning – מדובר על השליטה בhighlights לעומת השליטה בshadows. ההתייחסות היא כמו לתמונה שמודפסת בבית דפוס – Silver toning מתייחס למה שהיה מודפס ע"י הדיו = הshadows והpaper toning מתייחס למה שלא היה מודפס ובעצם היו רואים את הנייר מתחת = הhighlights. עובד בסהכ דומה לצורה של השליטה בלייטרום.
הStrength ישלוט על עוצמת ההשפעה הכללית על התמונה , הBalance ישלוט על יחס ההשפעה של השינוי שעשינו עכשיו על הבהירים לעומת השחורים , והSilver Hue / Paper Hue ישנה את גוון הצבע הספציפי בכל אחד מהמקרים.

Vignette –

כמו בלייטרום . שוב, לא מומלץ לעשות את השינויים כאן אלא כן בלייטרום או בפוטושופ בגלל שאח”כ לא נוכל לבטל או לשנות את מה שעשינו.

Burn Edges –

הוספת אלמנט של שריפת התמונה מהצד – כמו שהיה קורה לפעמים בתמונות בבית דפוס.
ניתן להוסיף את האלמנט מאחד הצדדים / למעלה / למטה , ולשלוט בנפרד על עוצמת השריפה, גודל השריפה, ומידת השריפה .

Image borders –

הוספת מסגרת לתמונה.
בחלונית הdrop down קיימות 14 מסגרות שונות שניתן להוסיף לתמונה.
Size – גודל המסגרת
Spread – כמה צל תרצה שיכיל החלק הפנימי של המסגרת, מדובר על ההתמעה של המסגרת בתמונה עצמה והוא מה שיעזור לנו לעשות מעבר חלק בין צבע המסגרת לגוון השולט בתמונה. תחום הבחירה נע בין 100% ל100%- כש(100%-) יהיה מסגרת פנימית לבנה וה100% יהיה חלק פנימי שחור.
Clean – האם הגבול הפנימי של המסגרת יהיה חד או חלק.
Vary borders – יבחר לנו בצורה רנדומלית את ההגדרות של המסגרת – בשביל שנוכל לקבל טעימה מאפשרויות שונות.

Sharpener Pro 3 – שיפור החדות

לחצו על התמונה על מנת לראות את סרטון ההדרכה של אד גרגורי מהערוץ Photos In Color
לחצו על התמונה על מנת לראות את סרטון ההדרכה של אד גרגורי מהערוץ Photos In Color

קיימות שתי אופציות – RAW pre-sharpner ו output sharpener . ההבדל בינהם הוא שהpre-sharpener נועד לחידוד תמונת המקור עוד לפני שהתחלנו עם כל שאר העריכות על התמונה והoutput sharpener מיועד לחידוד התמונה הסופית שלנו אחרי שביצענו בה מליון שינויים ועריכות – וזקוקים לחדות הסופית לפני השמירה. אנחנו נדבר ונתייחס רק ל output sharpener .

Output sharpening

הדבר החשוב ביותר הראשון שצריכים לעשות הוא לבחור את המטרה שלשמה אנחנו משתמשים בתמונה! האם התמונה הולכת להיות מוצגת במסך מחשב או שאנחנו הולכים להדפיס אותה על שלט חוצות ענק. במקרה של שלט חוצות ענק – קהל היעד יעמוד רחוק רחוק מהתמונה ולכן נוכל ונצטרך להוסיף הרבה חדות לתמונה – שתראה מאוד מוגזמת על מחשב אבל על שלט חוצות היא תיראה עדינה ואמיתית.

קיימת חלונית drop down מתחת לכותרת שבה ניתן לשלוט על סוג מטרת הייצוא של התמונה:
Display – הצגה דיגיטלית של התמונה. (צג מחשב / פלאפון / מקרן / טאבלט או כל הצגה דיגיטלית אחרת)
Inkjet – הדפסה במדפסת דיו. ניתן לשלוט לפי מרחק התצוגה מהתמונה ( עד 60 ס"מ – מישהו שמחזיק את התמונה ביד , מעל 3 מטרים – הדפסת חוצות כשהצופה עומד מרחוק) , סוג הנייר (canvas – יוסיף חדות רבה בגלל שהנייר מחוספס מלכתחילה , glossy – חדות פחותה בגלל שהאיכות תהיה טובה מלכתחילה) , ואפילו לפי הרזולוציה של המדפסת שלנו.
Continuous tone – עריכה שיבצעו בבית דפוס לפני ההדפסה , לפי הdpi (מספר הנקודות לאינץ') של התמונה.
Halftone – כנראה שמדבר על איך שעיתונים ידפיסו את התמונה.

אנחנו כמובן שנעבוד תחת האופציה של Display.

Adaptive sharpening – רמת החדות הבסיסית של התמונה. בד”כ לא מומלץ לעבור את ה30% בשביל להמנע מחדות יתר לא אמינה של התמונה.

Creative sharpening

Output sharpening strength – כמה אחוז מהאופציה של הAdaptive sharpening מהמסך הקודם תילקח בחשבון. לדוגמא – נניח שבחרנו Adaptive sharpening של 30%, אז אם בOutput sharpening strength נבחר 100% – התמונה תושפע ב30% , אם נבחר Output sharpening strength של 200% – אז התמונה תושפע ב60% בסה"כ.
Structure – מתייחס לטקסטורות שבתמונה – כמו הנקבוביות בפנים , שיערות השיער, הקווים בשפתיים וכו. נצטרך להיות מאוד זהירים פה בגלל שזה מוסיף אלמנט מאוד לא טבעי ומוזר לתמונה ולכן בד"כ לא נעלה מעל 10%.
Local contrast – יתייחס רק לשינויי הצבע בתוך התמונה – יעבוד רק על קווי המתאר של השפתיים, העיניים וכו , ולא ישפיע על הנקבוביות של העור ועל כל מה שהשינוי בצבע לא דרמתי. בגלל שזה לא משפיע על כל התמונה אלא רק על אזורים ספציפיים – ניתן להעלות את הרמה שלו בצורה הרבה יותר ניכרת מבלי שהוא יהרוס לנו את התמונה.
Focus – בדיוק הפוך מLocal contrast!!! הוא ישפיע רק על האזורים הנרחבים בלי שינויי צבע – כמו הנקבוביות בעור וכו. (אם נוריד את האופציה מתחת ל100% אז בעצם נעשה ההפך ונוסיף חוסר חדות שיכול להועיל.)

מה שאפשרי לעשות בעריכה של דמות למשל הוא להעלות מעט בכ15% את הLocal contrast ולהוריד מעט את הfocus – ואז מה שנקבל בעצם זה הוספת חדות לעיניים ולשפתיים והחלקה של העור ושל השמיים ברקע.

Selective sharpening

שולט בעזרת הוספת Control points וColor range על כל מה שעיצבנו.

כמו בכל התוספים של Nick Studios מה שהופך את הכלי הזה לעוצמתי הוא העבודה עם Control points.
אם נערוך את התמונה לפי האופציות שקיימות ללא שימוש בControl points אז אנחנו מקבלים עריכה יחסית מאוד מוגבלת ולא סלקטיבית.

color range – האפשרות לבחור את האזורים להעצמה או הפחתה של העריכה לפי הצבעים שנבחר.

איך עובד הControl point?

הנקודות עובדות בצורה חכמה , מרכז הנקודה מודד את הצבע שעליו הנקודה תשפיע , והעיגול הגדול שסביבה יראה את האזור שבו בעיקר היא תשפיע.
לדוגמא – אם אני אניח את מרכז הנקודה על צבע הגוף של האובייקט אז השפעת העריכה של החדות (או ההסרה מהעריכה) תהיה רק על צבעי הגוף שבתחום העיגול. כל הצבעים האחרים לא יושפעו מהנקודה!

איך רואים מה בחרנו עם הControl points?

בסרגל הכלים הימני תחת control point list נמצא רשימה של כל הנקודות שמיקמנו. ברגע שנסמן וי ליד נקודה ספציפית אז יופיע בשחור לבן הMask של התמונה – אזור בהיר מציג את מה שיהיה מושפע מהעריכה ואיזור כהה לא יושפע.
דבר נוסף – ליד תיבת הבחירה של הנקודה קיים מספר באחוזים – מספר זה מציין את האחוז מהתמונה שיושפע בעקבות התמונה (9% אומר ש9 אחוזים מהתמונה יושפעו..)

אנחנו צוות המדריכים של גליץ בית הספר לצילום ואנו מאמינים בהפצת הידע בצילום ובכך שכל אחד יכול ללמוד את סודות התמונה הטובה. אתם מוזמנים לעזור ולשתף עם חברים ואנחנו מאמינים שנפגוש אתכם אישית באחד הקורסים שלנו.

כתב: אלעד זיו

כל הזכויות על הטקסט והתמונות שמורות לגליץ, בית ספר לצילום. אין לעשות כל שימוש כל שימוש ללא אישור מראש ובכתב. תודה.

דילוג לתוכן